Monday, November 06, 2006

Actul al III-lea - ultima frontiera







Veni, vidi, vicii cam asa s-ar traduce ultima zi de semi-libertate prima de razboi si scuze. Am mancat, am beut, am dansat, ce ne-a mai ramas? - un futai ca-n filme. Poate mamicuta ei inca mai crede ca fetita ei inocenta nu a mai facut asa ceva, saracuta cum sa bage ea asa ceva in gura? Tragi aer in piept, mesenii s-au distrat, au cantat, au felicitat tinerii casatoriti si acum dau banu, ca deh, trebuie si astia mici sa faca o casa si sa-si gaseasca un rost. Ca de obicei, parintii dau cel mai mult, invitatii mai subtire, stai si te socotesti ca un isteric ce bani au intrat, ce cheltuieli sunt, nevasta urla ca disperata ca ea nu s-a maritat cu un fraier si ca abonamentul de metrou expira, deci o masinuta la scara ar fi o scuza plauzibila. Numeri, te gandesti, intrebi pe toata lumea ce e mai bine sa faci: avans+30 de ani de amanet pentru 2 camere amarate in Cuca Macaii sau avans+5 ani pentru o masinuta in leasing, ceva in genul nevestii numai ca pe termen mai scurt. Daca am face o analogie intre cele doua aspecte am putea constata cu usurinta urmatoarele aspecte: 1. daca te insori - leasing pe veci - pana cand moartea va va desparti - acel detestat "game over"; 2.daca iti iei masina - leasing 5 ani si investitii pana o va manca rugina. Partea interesanta e ca daca bagi bani intr-o masina o poti face cum vrei tu - mai rapida, mai frumoasa, mai stralucitoare, mai confortabila. In nevasta oricat ai investi - burta tot acolo e, poponeata la fel de moale e, poate un pic mai lucioasa si mai sclipitoare, insa sa nu ne lasam imbatati cu farduri si smakuri de calitate indoielnica, daca iti reusesc toate astea si faci o bijuteie din acel diamant neslefuit, iti vine acasa cu un artist de Ferentari cu X5 si cu actele de divort, ca vezi-tu, nenea cel nou ii poate face cadou o excursie in Grecia la mari albastre si limpezi nu ca tine, o saptamana de vacanta la tara - prea multe muste, prea mult praf, pute a balega si tac'tu o pune la treaba. Ne pierdem in detalii dragilor, sa ne intoarcem la masa bogatilor, sa impartim ce-am adunat. Macar in prima zi a vietii tale de cap al familiei sa te simti si tu bogat, ca te asteapta o viata de datorii si de restrictii, mai tineti minte alea de la biserica? inmultitile cu 6, adunati 6 milioane si impartiti la unu' (da, exact, fraierul de care vorbeam mai devreme). Abia astepti sa se termine cu tot, nu-ti mai ies din minte imaginile inspaimantatoare cu dansul salbatic al invitatelor, doamnele "plinute" ce se ondulau mai rau ca gelatina de la piftie, erectia pe care ai avut-o de emotie cand au strigat darul.
Ajungi acasa, tot ce ti-a ramas de facut, o ultima etapa e sa fugi acasa, cu mireasa intr-o mana si sa perpetuezi specia, ca deh, ai intrat in randul barbatilor, esti un domn ce mai conteza. Desi pana acum ai facut toate perversiunile posibile cu ea pana la fericitul eveniment, in mintea ta de om blonav incolteste gandul ca de acum in colo tot asa va fi, ceea ce nu stii e ca de azi, ea este o doamna, deci varianta: daca eu pup acolo jos tu de ce nu-l alinti pe ala micu'? o sa-ti sune in urechi de fiecare data. Cum poti sa-i spui asa ceva, ea este acum o doamna, gura aia nu va mai fi astupata decat cu cantitati industriale de ciocolata si mancare, carne doar de Craciun si de Pasti, ce sa facem, cam astea sunt datele problemei. Drepturile pe care le aveai inainte, adica din cand in cand o bere cu amicii, un meci, o cupa mondiala si o cupa europeana se subscriu. De acum in colo, 'cele lacrimi de iubire se vor scurge si pe obrajii tai, Mihaela Tatu iti va sfatui intotdeauna nevasta cum sa te tina sub control, fosta integrama uitata rebela in veceu va fi rapid inlocuita cu Lumea Femeilor - material ce-ti va invata fosta prietena, actuala sotie cum sa te cucereasca in fiecare zi, ce prostii sa-i iasa pe gura, ce teste sa-ti mai faca si ce frizuri si haine sa porti. Nu te enerva, esti un mic soarice intr-un labirint enorm, acel Piticot care a intrat in Padurea de Arama si a dat peste lupul cel rau, numai ca nu mai ai voie sa dai inapoi trei spatii si sa mai incerci inca o data, aici nu esti in jocuri unde poti "reloada" de la ultima "salvare" in cazul in care ceva nu-ti convine. Nu trebuie sa vezi numai partea rea a lucrurilor, o sa vina si copii si atunci chiar nu vei mai putea pune geana pe geana noaptea.
Zambeste proaspatule insuratel, lucruri magice sunt pe cale sa se-ntample. Un fel de "lucruri bune li se intampla celor ce stiu sa astepte!" - problema e ca timpul trece pe langa tine si nu stii sa astepti.


P.S. Un batranel statea pe o banca in pac, plangea de mama focului, lacrimi mari i se rostogoleau pe obraji innodandu-se in barba carunta.
Un tanar trece pe langa el si-l intreaba nevinovat:
- Lasa tataie stiu ca pensia e mica, uite de aici un mic ajutor sa-ti astampere supararea!
Bunicul se uita la el si-spune sughitand:
- Nu am nevoie tinere, multmesc!
Tanarul nedumerit, insista cu intrebari:
- Dar atunci de ce plangi?
- Stii, de dimineata am intalnit femeia visurilor mele, am mers la cafea, am facut dragoste, am mancat si iar am facut dragoste, a venit seara ne-am uitat la un serial si iar am facut dragoste si o tin asa de 3 zile.
- De dimineata am coborat si eu sa-mi cumpar ziarul si sa mai iau ceva de mancare!
- Bun, inteleg si atunci de ce plangi, esti un om norocos, tocmai ai devenit idolul meu
Bunicul se uita in ochii lui se potoleste din plans si cu un glas aproape stins exclama:
- Am uitat unde stau taica!

P.S.2: cam asa va arata cadoul ei pentru tine la aniversarea nuntii de Argint (20 de ani - pentru neinitiati)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home