Wednesday, May 19, 2010

La pescuit, muie la pesti

zic dara sa traiasca tineretea si vremurile bune, ambele departe de mine. A trecut ceva apa pe Dambovita de cand n-am mai scris ceva p'aici. Nu de alta, da' au inceput pizdele sa se planga ca se plictisesc la servici. Pula mea, parca le-am facut eu secretare.
In fine, povestea pe care vreau s-o povestesc, nu e nici amuzanta, nici ironica, nici lunga si nici scurta, daca ziceam si de groasa as fi descris o pula. E un fel de n-ar mai fi. Asa cum ne-am inteles de la bun inceput, scriu urat, cu pula, pizda, muie si alte cuvinte deocheate, deci frigidelor, virginelor, feministelor si alte categorii sociale care nu apreciaza astfel de cuvinte click pe "back" in programelul de explorat Internetu' si nu va mai intoarceti.
De mic am fost anost, plictisitor, un fizic de invidiat, un fel de gogoasa dar fara gaura in mijloc (nu de alta, dar mi-ar fi iesit matele p'acolo), deci, una peste alta nu le-am avut cu sportul ce s-o lungim aiurea. Si daca tot nu mi-a placut sportul, m-am orientat catre o activitate care implica mai putin efort adica pescuitul. Baietii o ardeau pe maidan la "folbal", eu o ardeam pe lacul Pantelimon la peste. Precizez, pe vremea aia apa era mai putin verde fluorescent ca acum.
Pot sa ma laud ca am avut capturi numerice, niciodata impresionante ca greutate. Ofticos cum sunt din fire, acum la batranete ca orice pensionar care se respecta am inceput sa fac o analiza la rece a situatiei "de ce kilu meu nu am prins pesti MARI?".
Ca sa va introduc in atmosfera. Bibanu' e tovarasul meu cu care merg la: beutura, futut, pescuit, injurat, cafea si d'astea. El, Bibanu' sta in Sibiu, in orasul in care ploua mai ceva ca la Londra, de cate ori vreau eu sa ma duc la peste pe vreo balta din imprejurimi. Penultima data cand am fost cu el, acum o luna sau asa, am ajuns pe balta, am intins sculele, am fumat, am injurat, am spart seminte si am pescuit. Cum zice frate'mi lacul este alcatuit din straturi - un strat apa, un strat peste. Asa. In timp ce pescuiam vine un pulete sa platim balta. Nah, are si omu dreptate, ca la curve, ti-ai bagat sculele in balta lui, platesti. Precizez, afara ploua, frig si niciun peste, "decat" seminte. Il intrebam pe nenea ca pare mai expert, "la ce musca?". E aici fac o scurta paranteza. La peste cand te duci, asa sportiv ca mine, pestele nu musca niciodata la ce momeala ai tu, d'aia clasica: viermus, rama, pufulete, paine, mamaliga si cu anason. Nu, el pestele, in mortii lui de sofisticat a inceput sa-si rafineze tendintele gastronomice. Inchid paranteza. Nenea catre noi - acum 4 zile a fost unu pe balta care a prins un somn de 14 kile!. Eeee sa moara ma'ta?!?, invariabil, pe orice balta din LUMEEEEE, exsta cel putin un potent d'asta care a prins el un peste de un milion de kilograme, si tu nu prinzi decat apa plata urat mirositoare in ace. Ma uit la Bibanu' el la mine, eu iar la el, el iar la mine. Ne potolim. Bibanu' pluseaza, "da' la ce la prins?". Si d'aici incepe criza mea de nervi. L-a prins la ficat fiert in sange de vita si lasat in apa la macerat 2 saptamani! Ma uit la mos, ma uit la Bibanu', vena pulseaza, deci sunt inca viu. Ce peste e ala care mananca ficat fiert in sange de vita? Mortii lui de animal cu gusturi rafinate, da' la cleste de homar afumat nu musca? La icre de calcan mermenite in lacrimi iepure nu pune botu'? Ma gandeam ca o fi vreo momeala mai omeneasca asa si de pe planeta asta, da' nu tata. Pestii din balta aia erau mai ceva ca Chuppacabra, avizi de sange si ficati. In fine, trece ziua, trece luna, ma duc iar la balta. La alta de data asta. Vremea, la fel, frig, vant, ploaie, d'astea. Intind sculele pe balta si astept. Tot cu Bibanu', tot cu tigarile, injuraturile si mistourile. Vine ploaia, vine noru, vine vantu, niciun peste. Unu langa noi prinde peste. Il intrebam, Jeane, la ce dai? La spaghete cu anason. Bah, voi sunteti nebuni? Disperarea mea creste pe secunda ce se scurge. Cum mah spaghete cu anason? cum le-ai pus in ac? Pai nu, zice el, sunt d'alea cu gaura?
Bah, sa-ti traiasca, esti cu capu'? Ma indepartez de el si incep circul pe balta. Cine a mai auzit de combinatii d'astea frate? Da' niste momeala cu inima de furnica amestecata in sange de unicorn si fiarta la foc moale 20 de zile, foc facut cu iarba calului si intetit cu sfarcuri de maimuta bornzata nu se vinde pe nicaieri? Ca asta cred ca e ultima momeala pe care nu o aveam cu mine.
In fine, am prins pana la urma 2 pesti, cred ca unu' era prostu' baltii, iar celuilalt i se facuse mila de mine si-a zis sa se agate in ac.
Peste 2 saptamani ma duc iar, daca nici de data asta nu prind ceva cu care sa ma mandresc, bag pula'n el de sport si ma apuc de vanatoare. Macar acolo am sanse mai mari, ca deh, vanatu' nu e acoperit cu un strat gros de apa.

P.S. bafta pescarilor din Romania, sa-i prindeti voi pe toti, p'aia mari si fantastici de 'jde kile, la momelile voastre alea preparate si speciale. Huoooaaaaaaaa, mincinosilor!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor si nu numai.
Am vizionat cu atentie blogul tau si vreau sa spun ca am fost foarte fascinat de ceea ce am gasit. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Încep sa îl citesc cu drag.
Noi promovam la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tau ; am specificat sursa articolului si am deschis si un subiect pe baza acestuia. Daca doresti, poti sa ne recomanzi orice articol si noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face placere, de asemenea, sa stim ca ai dori sa ne sustii în acest proiect de radio si sa accepti o eventuala colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzeaza toate genurile de muzica, exceptând manele si piesele necenzurate, avem si câteva emisiuni, stiri etc. Ne-am propus sa realizam un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de sustinerea si ajutorul tau si al celorlalti colegi bloggeri. Dorim sa cream o echipa numeroasa, de oameni cu un talent aparte si m-am gândit ca, poate, ai vrea sa ni te alaturi si sa colaboram, binenteles, pe unul dintre domeniile care îti place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile si modul de a gândi al bloggerilor si al ascultatorilor nostri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tau si sa ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un email asculta.whisper@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Multumesc,Cu stima Vlad!

12:57 AM  

Post a Comment

<< Home