Thursday, November 16, 2006

De ce iubesc Bucurestiul?

nu de putine ori am avut ocazia sa descopar lucruri fascinante de spre orasul plin de "Mitici", cum spun clujenii si ardelenii in general. m-am intrebat si ma intreb in fiecare dimineata de ce pula mea raman in orasul asta sa ma calc pe picoare cu cel putin 200 de mii de oameni la metrou, sa ma frec de alti 150 de mii in 135 si sa ma injure alti 30 de mii de soferi ca trec pe la trecerea de pietoni. Raspunsuri gasesc la tot pasul, pai nu mai bine imi iau 2 stupi si ma urc in creierul muntilor si stau toata vara cu albinele la pascut si iarna vand mierea si traiesc fericit in aer sanatos? Pai nu, pentru ca mi-ar lipsi adrenalina, mi-ar lipsi injuraturile fara de care ziua mi se pare monotona, mi-ar lipsi pizdele machiate si cu aere de mari doamne de la metrou, mi-ar lipsi fascinantele decolteuri pline cu ciorapi si sutiene cu burete, mi-ar lipsi lipsa de initimitate, mi-ar lipsi mitocania crasa a alora de vand bilete indiferent de destinatie, mi-ar lipsi dispretul celor din jurul meu cand deschid geamul la metrou sa se aeriseasca, mi-ar lipsi unsoarea de pe barele de sustinere din orice mijloc de transport si cred ca cel mai mult mi-ar lipsi aglomeratia din pasajul de la U(r)nirii II unde omuletii nostrii de lemn habar nu au cum sa circule pe scara rulanta desi saracii de la Metrorex l-eu desenat acolo niste urme de pasi, dar pe cine intereseaza. M-as simti singur daca nu as avea cei 500.000 de cocalari din cartier care ma urmaresc cu manelele lor peste tot, din casa dimineata, pe strada ziua si la metrou seara. Futute'n telefoane Nokia cand ai inventat aparatul cu mp3, caci acum, daca la metrou aveai liniste, de ceva vreme, starpitura cu dureri de inima razbate si acolo, catand de copilasi, nepoti, veri, averi si dusmani. Ma gandeam intr-o dimineata calduroasa de august cum ar fi sa-l bag pe Mozart intr-o cutiuta si sa razbata dulcele amar peste cartierul plin de baietasi de asfalt, acele viespi mici intepatoare de vene cu ace hipodermice, acei ganditori ai unei lumi desarte si pline de neobrazare. Nu a trecut mult si altcineva mi-a luat-o inainte cu trebusoara asta, si sunau cele corzi de vioara si acordurile partidei de suflatori, te incantau, un cantec de ti se scula pula, aveai impresia ca 'cel concert e langa tine, si totusi nu, era in apartamentul unui gagiu. Intru in casa ma invart un pic si cand sa plec cu treaba, 2 politisti, da, agaricii imbracati in albastru cu basini de Robocop in cap si cu basca, sa nu-i ploua'n gat urcau scarile insoti de clasicii bosorogi. Septuagenarii din discutie sunt un fel de semisecuristi, pentru ca nu au avut nici boashele necesare sa devina securisti adevarati si sa-si incaseze casu', nici sa se abtina de la turnat, sunt acei umili si vesnici sclavi pentru o cauza pierduta. Bunicii urlau cat ii tineau rarunchii, ca ei nu pot dormi la ora aia din cauza muzicii, cum ca era sa le faca mata infart, cum ca din cauza aluia de la 6 (cel cu muzica) nu i se mai fut pestii in mod regulat, cum ca lu' bunicutza i-a pierit cheful de preludiu, si multe altele.
Terminat(or)ii nostrii, dadeau din baloane (cap nu poti sa-i spui)aprobator, e o adevarata drama ca intr-un cartier ca asta sa sune Mozart sa doboare termopanele, starpitura e mai potrivita, asta e soundtrack-ul pe care noi cei mici si prosti, platitori de taxe si impozite trebuie sa-l ascultam. Si cu fiecare pas inainte facut de organele "foste genitale" legii lumea se agita, o gloata dornica de razbunare, ce pula mea, daca nu chem garda cand urla starpitura cu vijelia si salamu', las' ca vin acum cand e muzica clasica. Inghit in sec, ma scaprin in cur, trag o flegma pe astfaltul crapat si stricat de vreme, imi bag pula in el de guvern, in ei de deputati si senatori, in ei de vecini retarzi, le zic vre-o doua de mama drogatilor injectati si plin de vise, le invit mamele alora care se joaca cu mingea pe strada si ma lovesc, la o partida de sex anal si-mi zic in gand: "Grijania mamii ei de lume"
P.S. Un cioban statea infipt in bat si se uita mandru peste oile sale grase si frumoase.
Un baiat de asfalt, la costum si parfumat il intreaba pe cioban de ce animalele pasc fix in porumbul mosierului de coltu' strazii.
Ciobanul ii raspunde in doi peri: - Pai daca oilor le place, ce vrei sa fac?
Domnul de asfalt: - Vezi ba ca esti taran si vorbesti urat, poate-ti fut una! exclama omul nostru cu naduf
Ciobanul ii raspunde la fel de imperturbabil ca pana acum: - poti sa le futi pe toate draga domnule, eu doar le pazesc.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

super tare Laza ......
i really enjoy it ...:D

1:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

super tare Laza.....
...i really enjoy it......ahahahaaha

1:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

muahahahhaha...esti stresat..eu zic sa iti iei liber sa mergi prin munti.prin ardeal..:)...gbuta

7:26 AM  

Post a Comment

<< Home