Monday, December 04, 2006

20,19 si 21


aparent niste cifre insitate intr-o ordine ilogica si fara sens. Sa fie oare zilele de nastere ale cuiva? ai putea spune, sau poate ai inclina spre cifrele de la loto. Tot e e posibil, insa numai cunoscatorii, cei cutezatori si plini de incredere isi dau seama despre adevarata insemnatate a lor. Sunt mirificele si fascinantele cifre, puncte, evaluari si estimari, sunt acele capete de tara si burice ale existentei noastre intr-o lume plina de categorii, structuri, increngaturi si calificative. De ceva vreme, cei care stiu cunosc, ma lupt cu mine si cu fortele naturii pentru un loc acceptat si plin de vigoare in traficul national si iternational, pe soselele din Bukale si nu numai. Ce nu reusesc insa sa demonstrez organelor abilitate e ca ma stiu cu teoria, desi la drept vorbind mi se pare o abureala de doi lei.Acum ceva vreme m-am apucat sa invat cele 5 decrete, 6 corectari si adaugiri aparute in Monitorul Oficial, cele 3 schimbari de regulament si 6 sute si ceva de grile. Unele imi ies, altele nu, si mai incerc si nu ma dau batut, poate o sa intru in istorie ca omul are a prins cele mai multe schimbari de teorie. Probabil lipsa asta de succes in ceea ce priveste promovarea acestui examen de rahat, este datorata simtului teoretic sau poate soarta mi-e potrivnica. Pe linie paterna cand vine vorba de acest subiect, as mai avea inca 5 sanse inainte de a ma declara incapabil. Taica-meu mi-a zis ashea: "lasa taticule, nu te supara, o sa mai ai ocazia sa-l mai dai inca o data, de fapt poti sa-l dai pana la 60 de ani". Poate de fapt e o conspiratie mult mai mare, cineva nu vrea sa iau examenul asta idiot, poate fortele naturii se pun perpendicular pe fericirea mea sau poate pur-si-simplu sunt un idiot si nu reusesc sa scot 22 din 26. Sincer, toate cifrele astea mi se par de tot rahatul, am tot ce-mi treuie pentru a fi un sofer de calitate, sau mai pe romaneste un participant la trafic general acceptat, stiu sa injur, stiu sa ma uit cu mana pe claxon, stiu sa sar peste limita de viteza, stiu cum sa ies din masina cu o mare bata (lvier, ranga, ciocan, cheie de 45) in brate si sa fac potop, stiu sa claxonex pietonii si sa-i scuip ca e ultimii fraieri atunci cand traverseaza strada, am invatat atat de multe si totusi nu mi se ofera posibilitatea sa le pun in practica. Inghit in sec, zambesc amar, clipsec un pic si-mi spun in gand:"lasa frate ca mai am pe 20 inca o sansa, daca nu, si la anu' mai e timp!".
printre lacrimi si suspine, zambesc amar la cei de langa mine, imi iau inima in dinti si mai trag 635 de grile pana atunci.

P.S. un gagiu mergea cu masina pe autostrada, cu ceva viteza, in spatele lui apare la un moment dat o masina de politie, cu sirena s girofarul in functiune. Stiindu-se intr-o masina capabila, calca acceleratia, masina politiei in spatele lui, ajunge cu pedala la podea insa nici chip sa scape de el. Masina politiei ajunge in dreptul lui iar pe geam iese o mana cu un baston rosu reflectorizant facandu-i tanarului semne disprate sa traga pe dreapta. Gagiu' opreste, deschide geamul si isi asteapta interlocutorul.
Din masinuta de politie coboara al nostru om al legii, se apropie de masina si cu un mare sictir in voce, graieste:
- Zi-mi o scuza buna si te las sa pleci, ca ies si eu din tura imediat!
Gagiul se uita la el, arcuieste arcadele si exclama intr-un suflet: stiti, sotia mea a fugit cu un politist si am crezut ca ati venit sa mi-o dati inapoi.

P.S.2: Bah, intrati in sala, va scoateti hainele si va asezati in banci (cu tot respectu' de la Brigada de Politie Rutiera)

2 Comments:

Blogger Stefan Alexandru said...

lasa tati ca il iei tu! :-)

p.s. stiai ca cel mai bun referrer web în ultimele 7 zile catre noi esti tu? saru'mana!

bafta la examen!

2:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

lasa ma laza ca il iei tu..:P
citeste 1 data legislatia...de 2 ori contraventiile si fa grilele 1 si gata ....examen luat...o sa vezi....nu te mai stresa atata.

3:39 AM  

Post a Comment

<< Home