Monday, May 14, 2007

Romanu' e un incompetent


na ca revin, in urma lacrimilor si planseturilor pe tastaturi, la cerea publicului cititor si amator de senzati tari asezonate cu limbaj vulgar, totul servit intr-un articolas de buzunar. Pe masura ce trec zilele, ma enervez si mai tare. Batjocura si lipsa de bun simt par sa nu ma mai deranjeze, insa atitudinea increzatoare in propriile puteri ne face sa ne numim, ceea ce psihanaliza accepta denumirea de inconstiet incompetent. Mai pe'ndelete, pentru cititorii mai inocenti, bajetii de coltu' strazi si aia ca trenu'(adicatelea cu 2 clase), o persoana care nu e constienta ca nu poate intreprinde sau realiza o anumita actiune. Clar, v-am pierdut. Hai ca trecem pe exemple, asa s-a face mai multa lumina in multe minti intunecate. Merg sa-mi scot niste acte de la primarie. Al dreq Domn' Mitica, m-ai teminat nervos cu prostii din subordine. Un vraf de foi si foicioare, adeverinte, copii dupa buletin, contract de casa, ultima factura la lumina, si multe alte, adunate in gentuta asteptau prelucrarea manuala a primarienilor. Sa-i numim ashea pe cei care, pe banii statului, adica si pe banii mei, si ai vostrii desfasoara o activitate in cadrul primariei, fie ea bagator de seama, aghiotant sau strigaci. Cum ce e ala strigaci? Ala, care striga la tine cand isi pierde rabdarea, lucru nu foarte greu de realizat, sau cel care iese din birou, isi smulge paru' din cap si striga la oamenii de la usa: aliniati-va mai oamenilor, va'nghesuiti aici ca vitele. In fine, si cum statea fratili vostru la coada, cu actili in brate, imi vine si mie randu'. Ma duc la stimabila, si cu o privire calda si blanda i le-naintez. Tratamentul venerabilei similar cu al meu: "ti-au expirat adeverintele bah baiatule, tu nu vezi?, ce vrei sa-ti fac eu, du-te si mai scoate-le inca o data". Tonul cald si dragastos ca de mama a facut sa dau vina pe caldura de afara. O fi si ea stresata saraca, zic. Dau s-o intreb ceva insa imi inghit repede vorbele. Ma prind de schema cam pe unde trebuie sa ma duc sa-mi rezolv cu foile si ma torpilez. Dupa ceva timp revin, cu actele noi noute, valabile 15 zile, ca orice cacat din Romanika. Mi-e insa un pic mai greu sa inteleg un lucru. De ce kilu' meu actele pe care le asteptam noi, fraierii de dincolo de tejghele sunt cuantificate la eliberare in zile lucratoare, si in momentul in care trebuie sa le dam mai departe sunt cuantificate in zile calendaristice? Refuz sa mai caut un raspuns. Ajuns in birou, dau peste un onorabil, altul decat doamna cocoasa si cu tzatzele peste birou. Zic: doamna nu mai este?, stai ba asa ca n-a murit, ii tin locul. Da actele alea la mine sa vad ce e cu ele. Un pic de lumina se asheza pe chipul meu. Da din cap aprobator cateva clipe apoi ochii incep sa se inroseasca, vena jugulara pompeaza sange mai mult ca de obicei, balele i se aduna in coltul gurii si cu acelasi glas linistit si dulce de parinte mi se adreseaza: pai bah baiatule, mai trebuie sa completezi inca 3 cereri, ce-ai asteptat? Zic, zambind, da' actili pe care aveti in brate sunt bune? El - Sunt bune numai ca-ti mai trebuie o adeverinta medicala! Eu (in gand) - Bre Nea Titi bre, matale nu esti om bre! Tot Eu (verbalizand): - revin imediat si cu adeverinta aia! Aud in spatele meu in timp ce ma indreptam spre usa: ce incompetent. Strang din dinti, clipesc des, adrenalina imi inunda inima, pulsul o ia razna, dau sa ma intorc sa-i zic vreo doua si totusi ezit. Pai futu-va norocu' mamii voastre de retarzi incompetenti si imbecili, lipsiti de bun simt si de spririt de orientare, cretini cu diploma ce sunteti. Sunt 100 de panouri in primaria aia, puneti in pula mea pe unul dintre ele, negru pe alb (ador contrastele) lista cu acte si pasii pe care trebuie sa-i urmeze prostu' de cetatean platitor de taxe cand vrea sa-si elibereze niste acte. Vazandu-ma enervat, 2 politisti de la Politia de Proximitate isi radeau in barba. Tot in gand le urez si lor multa sanatate si fericire in timp ce cobor treptele cu pasi apasati. Plec din primarie , cu coada intre picioare si cu acelasi gust amar pe care-l experimentez de fiecare data cand intru in contact cu vreo autoritate sau reprezentant al statului. Nu sunt platitor de taxe, nu sunt un cetatean al acestei urbe. Sunt un fraie de gara ce merita: sa se urle la el, sa fie luat peste picior, sa i se raspunda in sictir, sa se dea cu capul de pereti intr-un paienjenis de proceduri legale si de cacat stabilite de niste oameni destepti. Mi-as dori macar unul dintre ei sa aiba nevoie de un act si sa trebuiasca sa alerge ca toti prostii din orasul asta, sunt curios le-ar conveni? E mai usor stimabililor sa trimiti un argat ceva si vin el cu actili in dinti in 5 minute, caci pentru unii "se face domn' sef".


P.S. doi angajati ai primariei, in pauza de pranz stateau la intrare in cladire asezati pe trepte. La un moment dat, unu' dintre ei incepe sa-si roada unghia de la degetul mijociu. Se stramba gagiu' un pic, scuipa pe asfalt si exclama nedumirit:
- Fratie, nu-mi dau seama, uite acum rod o unghie si nu ma prind, daca gustul e de nisip, sau de cacat?
Celalalt se uita la el si zice: - ia da frate sa vad! baga gagiul si el unghia colegului in gura, rupe o bucatica de scarmaz si incepe sa o mestece incercand sa distinga aroma. Dupa cateva secunde cu un zambet ciudat pe fata si o veselie in glas exclama: - Coaie cred ca e cacat! Moment in care colegu' lamurit zice: - Da prietene, ai dreptate ca asta ma intrebam si eu de unde pula mea sa am nisip in cur!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

foarte tare........, am dat si eu peste niste imbecilii de grefieri si de judecatorii de la o anumita Judecatorie , nu ca n-ar fi toate la fel.Gagijii erau la fel, sau poate chiar mai rau de incompetentii ca si cei de la primarii sau cei de la VODAFONE. O sa murim in tara noastra cu ei de gat, mama lor de incompetenti si de atotstiutori....off ce caractere , ce oamenii ..pardon ce "indivizi" .

3:28 PM  

Post a Comment

<< Home