Friday, April 27, 2007

Si totusi, boieri dumneavoastra intreb "cine munceste p'aici"?



stiu ca am cam lipsit in ultima vreme de pe blog, si s-a cam asternut praful peste articolase. Iaca am revenit, cu forte proaspete si plin de incredere in arena, gata de lupta cu porcariile cotidiene. Si ca tot am deschis discutia asta o voi si continua. In sala se aude oftaturi pline de dezamagire, lumea freamata si murmura in barba: iar incepe asta cu prostiile lui. Ashea e bicizilor and hoes, nu scapati de mine.
Dimineata, devreme, ca ashe ma trezesc eu, cam cand rasare soarele sau mai bine zis cand au pisicile ultimele orgasme, beau cafelon si ma indrept grabit spre baie. Ma spal, apa rece, locatarii din bloc nu se spala la ora aia, asa ca pe teava apa aproape ca ingheata. Injur CET Sud, ca stau si-o freaca in loc sa bage lemne pe foc sa am si eu parte de un pic de apa calaie. Motanul ma dispera, miorlaie si chiuie de suparare, vecina de langa mine are si ea pisica, in calduri chiar, si fraierul urla la ea in dumanie. Cred ca in pisiceasca-i spunea "hai pepushea mai repede, ca am boashele cat mimngiile de golf". Ma uit la el, l-as plesni cu papucul peste cap, da' e si el mic si amarat. Imi zic mormaind in barba "ti se rupe fraiere, toata ziua stai, mananci, bei, mai nasol ca nu futi, da' o veni ea si vremea 'ceea". Plec la munca, ma motivez cu fiecare pas. Ajung la metrou, ciudat, e ora 10:00 si totusi e aglomerat. Lumea colorata se calca in picioare pentru un loc pe scaun. Ma feresc in utlima instanta de o vacuta ce nu focaliza decat albastrul scaunului. Ugeru-i flutura besmetic, lovind in stanga si'n dreapta masa de oameni. Urc, de fapt ma strecor. Ma bucur ca am slabit, caci altfel as fi ramas ca o alta zanica intepenit intre usile metroului. Plecam, e frumos in tunel, nimeni nu se tine de bare si devenim rapid o masa de carne ce se leagana duios. Ma fura un pic somnul, cred ca si pe manipulant, ca mai aveam un pic si nu mai oprea la Dristor. Lumea se panicheaza, mirosul de transpiratie isi face aparitia brutal trezindu-ma si mai puternic. Un fel de amoniac combinat cu otet se astearna peste noi. Ajung la Unirii, iar puhoi de lume! Unde se duc frate toti oamenii astia? Ce kilu' meu de firme isi incep activitatea la ora 11:00, ca m-as combina si eu acolo. O parte sunt studenti, ii inteleg, ce poti invata la ora 7:30 dimineata si sa-ti foloseasca o viata intreaga? O alte parte sunt bunici, mereu artagosi si pusi pe scandal, au auzit ei de la cineva ca la Amzei salata e mai ieftina cu 500 de lei vechi. Vorbesc intre ei, trag cu urechea ca un spion, tocmai din Republica vin, sper sa mai prind ceva verdeata, ca e mai ieftina in Romana. Calatorim, iar prin tunel, iar miros de transpiratie. Un grasan isi face loc spre un loc liber pe scaun. Sunculita mai stai un pic in picioare, arde si tu un pic caloriile alea, face bine la organism. E transpirat peste masura, tremura ca un purcelus in ziua de Ignat, o impinge pe o baba care aspira la acelasi loc. Ca la facultate la admitere, sunt 5 pe loc. Ajung la Aviatorilor. Unul care impartea pliante statea plictisit cu foile in mana si admira peisajul. Il furase gandurile la vederea unei zalute cu parul valvoi, smakuita intr-un mare fel, cu o pereche de yegari pe ea. Buzele ii fluturau in veselie, celulita de pe popou aducea a coaja de pomelo, parul de pe spate aducea inspaimantator de mult cu o peruca. In fata bancii oamenii se prefac ocupati. Alearga care-n cotro, cu documente in brate si chitante fluturand. Echipa de la Rosal sta sprijinita-n cozile lopetilor. E greu sa faci treaba, mai ales pe soarele asta. Altii pun in practica deja somnul de frumusete, tolaniti pe iarba. O echipa de ingineri masoara un stalp, isi dau cu parerea si gesticuleaza mult. Muncitorii pe langa ei se fac ca au treaba, unul isi numara gaurile de la ghete, altul degetele de la manusi iar un al treilea cara cu mare greutate o caramida. Ajung in parc, langa patinoarul Floreasca, bajetii si fetili de la ADP tund iarba. Atata patos si dedicatia n-am vazut in viata mea. Au taiat iarba la centimetru, chiar ad-literam, iarba din parc are acum lungimea firului de 1 cm. Intru in cladire, portarul joaca Solitaire, injura de mama focului ca s-a blocat. Ajung in birou, colegii sunt singurii care chiar fac ceva: fumeaza si injura cu strajnicie Steua lu' Becali ca a batut la Cluj. cafele se varsa si fumul de tigara ne omoara incet dar sigur pe toti. Ma asez pe scaun si contemplez, sa muncesc azi sau sa ma fac ca muncesc? Si m-am apucat de treaba. Si atunci cum puii mei sa nu ma enervez? zic si mai intreb inca o data cu naduf: cine puii mei munceste in tara asta? Tariceanu si ai lui o freaca in Parlament, Vacaroiu e cu vodka, rupt in gura ca de obicei, Nastase e la relanti, autobuzele stau in statii, copii chiulesc de la scoala, profesorii se dau raciti, astia cu reparatul strazilor stau si fumeaza, ADP-ul e in pauza de cafea, astia din birou se dau pe net, voi stati si cititi articolasul si-atunci sa nu intreb, daca voi o frecati, eu o frec, guvernul o freaca, toate sectoarele o freaca, primariile dorm pe ele, cine mai munceste?

P.S. O tipa intra intr-un bar. Aratoasa, sani misto, craci lungi, talie de viespie, imbietaore. Se aseaza un pistolar langa ea, mestecand tutun scuipand de zor si zambind tamp. Tipa se uita la el si-i spune la ureche: Ce zici pustiu, ne dam o tura sus in camera?
Pistolarul bucuros o prinde de brat si o duce pana in camera. Scoate gagiul tutunul din gura, il pune pe noptiera, scoate si fata, si-l pune pe noptiera. Incep nebuniile. Dupa o ju'ma de ora, se linistesc. El isi ia treaba o baga in gura, ea in chiloti. Pleaca. Dupa o alta ju'ma de ora vine tipa la el, stii hai sa mai facem inca o data treaba aia urata ca ma manaca rau, la care pistolarul plin de sartisfactie: ashea e pepushea ca dupa ce ne-am tras am inceput sa scuip sange!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ca sa vezi ce coincidenta!...fix in noaptea dinspre miercuri spre joi am visat ca a explodat CET Sudul si un tsunami de apa fierbinte se arunca peste oras..noroc ca eu eram la Plaza si n-a ajuns acolo...si miraculos ai scapat si tu!...mai multe nu-mi amintesc....;-)

11:28 AM  
Blogger Florinel said...

Ce nebunieeeee, stii ca eu mereu supravietuiesc in visele astea ucigase! sunt un fel de Chuck Norris al cosmarurilor

10:10 AM  
Blogger Stefan Alexandru said...

vezi ca barbi a scris mai sus :))

2:33 AM  
Blogger Florinel said...

e normal ca ea sa fie, cine kilu' meu ar mai astfel de vise. Intr-o zi o sa viseze ca ma mananca un rechin in intersectie la Romana si ea e aia care face poze!
BiHatch you'zzz paranoia!

12:31 AM  

Post a Comment

<< Home